
Előkészítő foglalkozás 2 óra:
Anyag- és energiaválság okai és következményei
Környezetszennyezés: üvegházhatás, ózonréteg vékonyodása
Energiaforrások, megújuló energiaforrások, nem megújuló energiaforrások
Fejlesztett kompetenciák:
Anyanyelvi
kommunikáció: hallott és olvasott szöveg értése, értelmezése. Önálló
szövegalkotás fejlesztése a kiselőadások megtartásával. Szókincsbővítés az új
fogalmak megismertetésével és az aktív és passzív szókincs bővítése.
Természettudományos
és technikai kompetencia: természeti jelenségek és törvényszerűségek
felismertetése, melyek az emberi élet szempontjából alkalmazható lehetőségeket
tartalmaznak. Az élő és élettelen környezet egymásra hatásából származó
modellezhető folyamatok tanulmányozása, megértése. A fenntarthatóság elvének
felismertetése, láttatása, tudatosítása. A környezetszennyezés veszélyeinek
megértetése, a tanuló környezetvédelemben betöltött szerepének tudatosítása.
Digitális
kompetencia: az internet adta lehetőségek felhasználása irányított
munkában az önálló ismeretszerzés folyamán. A digitális eszközök használatának
elmélyítése, gyakoroltatása.
Hatékony,
önálló tanulás kompetencia: egyéni és csoportos formában történő irányított
ismeretszerzés és válogatás fejlesztése. Ennek során az időbeosztási érzék
fejlesztése.
Személyes
kompetencia: önszabályozó és önfejlesztő képesség alakítása, környezet
iránti felelősség, motiváció, kreativitás fejlesztése.
Matematikai
kompetencia: ábraolvasás, ábrázolás, logikai képesség, összefüggések
megértése, információk, adatok megszerzése, rendszerezése. Megfigyelőképesség,
emlékezet, kísérletek helyes értelmezése.
Szociális kompetencia: együttműködés, szabályalkotás, problémaérzékenység, nyitottság,
felelősségérzet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése