2015. április 20., hétfő

Környezettudatos magatartás formálása

     


Előkészítő foglalkozás 2 óra:

Anyag- és energiaválság okai és következményei 
Környezetszennyezés: üvegházhatás, ózonréteg vékonyodása 
Energiaforrások, megújuló energiaforrások, nem megújuló energiaforrások





Fejlesztett kompetenciák:
Anyanyelvi kommunikáció: hallott és olvasott szöveg értése, értelmezése. Önálló szövegalkotás fejlesztése a kiselőadások megtartásával. Szókincsbővítés az új fogalmak megismertetésével és az aktív és passzív szókincs bővítése.
Természettudományos és technikai kompetencia: természeti jelenségek és törvényszerűségek felismertetése, melyek az emberi élet szempontjából alkalmazható lehetőségeket tartalmaznak. Az élő és élettelen környezet egymásra hatásából származó modellezhető folyamatok tanulmányozása, megértése. A fenntarthatóság elvének felismertetése, láttatása, tudatosítása. A környezetszennyezés veszélyeinek megértetése, a tanuló környezetvédelemben betöltött szerepének tudatosítása.
Digitális kompetencia: az internet adta lehetőségek felhasználása irányított munkában az önálló ismeretszerzés folyamán. A digitális eszközök használatának elmélyítése, gyakoroltatása.
Hatékony, önálló tanulás kompetencia: egyéni és csoportos formában történő irányított ismeretszerzés és válogatás fejlesztése. Ennek során az időbeosztási érzék fejlesztése.
Személyes kompetencia: önszabályozó és önfejlesztő képesség alakítása, környezet iránti felelősség, motiváció, kreativitás fejlesztése.
Matematikai kompetencia: ábraolvasás, ábrázolás, logikai képesség, összefüggések megértése, információk, adatok megszerzése, rendszerezése. Megfigyelőképesség, emlékezet, kísérletek helyes értelmezése.
Szociális kompetencia: együttműködés, szabályalkotás, problémaérzékenység, nyitottság, felelősségérzet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése